Kodėl leidinio pavadinimas yra Nuogas dizainas?
Dažniausiai mūsų santykį su prekių ženklais, jų logotipais, vizualiniais identitetais, pakuotėmis ar reklaminėmis kampanijomis apibūdina terminas „vartotojai“. Dėl to savo reakciją šios kūrybos atžvilgiu išreiškiame sprendimu pirkti, naudotis, žiūrėti arba ne. Ir visiškai nesvarbu, kas esame: dizaineriai, verslininkai, studentai ar kiti „vartotojai“. Daugelis „vartotojų“ retai susimąsto, kad už kiekvieno aplinkoje matomo logotipo, pakuotės ar kito dizaino sprendimo slypi kūrėjas, taikliau šiame kontekste apibūdintinas kaip dizaineris. Dar rečiau stebėdami aplinką ar besinaudodami dizainerių rezultatu pagalvojame apie tai, kad kiekvienas dizainerio sprendimas yra savotiška pasekmė. Pasekmė to, kokiu būdu kiekvienas už sprendimo „besislepiantis“ dizaineris ėmėsi spręsti jį pasitikusią problemą. Juk žinome, kad kiekvienai problemai spręsti yra kone begalė būdų, kuriuos lemia aplinkybių virtinė. Bet įtakingiausias veiksnys visgi yra pats dizaineris, kuris, pasitelkęs visą savo išmonę, imasi manipuliuoti aplinkybėmis ir spręsti problemą. Čia ir pasimato, kad ne tik raštas ar vizualinė ekspresija turi braižą – braižas taip pat būdingas mąstymui, dėl ko turime unikalius sprendimus, kurie kitų dizainerių rankose neabejotinai būtų buvę kitokie.
Šio leidinio turinys apnuogina tiek minėtas problemas bei jų sprendimų kelyje susipynusius minčių vingius, tiek pačias už viso to stovinčių, ar, veikiausiai, sėdinčių, dizainerių tapatybes. Čia rasite Lietuvos grafinio dizaino asociacijos narių, dizainerių pristatytas atvejų analizes, kurių kiekviena yra autentiška tiek probleminio konteksto, tiek proceso, tiek sprendimo prasme.