Kodėl leidinio pavadinimas yra Nuogas dizainas?

Dažniausiai mūsų santykį su prekių ženklais, jų logotipais, vizualiniais identitetais, pakuotėmis ar reklaminėmis kampanijomis apibūdina terminas „vartotojai“. Dėl to savo reakciją šios kūrybos atžvilgiu išreiškiame sprendimu pirkti, naudotis, žiūrėti arba ne. Ir visiškai nesvarbu, kas esame: dizaineriai, verslininkai, studentai ar kiti „vartotojai“. Daugelis „vartotojų“ retai susimąsto, kad už kiekvieno aplinkoje matomo logotipo, pakuotės ar kito dizaino sprendimo slypi kūrėjas, taikliau šiame kontekste apibūdintinas kaip dizaineris. Dar rečiau stebėdami aplinką ar besinaudodami dizainerių rezultatu pagalvojame apie tai, kad kiekvienas dizainerio sprendimas yra savotiška pasekmė. Pasekmė to, kokiu būdu kiekvienas už sprendimo „besislepiantis“ dizaineris ėmėsi spręsti jį pasitikusią problemą. Juk žinome, kad kiekvienai problemai spręsti yra kone begalė būdų, kuriuos lemia aplinkybių virtinė. Bet įtakingiausias veiksnys visgi yra pats dizaineris, kuris, pasitelkęs visą savo išmonę, imasi manipuliuoti aplinkybėmis ir spręsti problemą. Čia ir pasimato, kad ne tik raštas ar vizualinė ekspresija turi braižą – braižas taip pat būdingas mąstymui, dėl ko turime unikalius sprendimus, kurie kitų dizainerių rankose neabejotinai būtų buvę kitokie.

Šio leidinio turinys apnuogina tiek minėtas problemas bei jų sprendimų kelyje susipynusius minčių vingius, tiek pačias už viso to stovinčių, ar, veikiausiai, sėdinčių, dizainerių tapatybes. Čia rasite Lietuvos grafinio dizaino asociacijos narių, dizainerių pristatytas atvejų analizes, kurių kiekviena yra autentiška tiek probleminio konteksto, tiek proceso, tiek sprendimo prasme.

About

Projektas: „About“ apatinio trikotažo prekės ženklo sukūrimas
Autorius: Aidas Urbelis („Ai-Du Branding Studio“)

Socialinių mokslų kolegija

Projektas: Socialinių mokslų kolegijos prekės ženklo identiteto atnaujinimas
Autorius: Augustinas Paukštė („andstudio“)

Vitaminų laboratorija.
Gero vizito pas šeimos gydytoją sudėtis

Projektas: „Vitaminų laboratorija“ ir „Gero vizito pas šeimos gydytoją sudėtis“ – socialinio dizaino projektas Lazdynų poliklinikoje

Būkčia

Projektas: „Būkčia“ prekės ženklo sukūrimas ir pakuotės dizainas
Autorės: Miglė Vasiliauskaitė, Kotryna Zilinskienė („Prim Prim“)

Vilniaus knygų mugė 2018

Projektas: „Vilniaus knygų mugė 2018“ reklaminė kampanija
Autorės: Laura Klimaitė – Lusa, Indrė Klimaitė („KlimaiteKlimaite“)

Open

Projektas: Teminė vaišių instaliacija OPEN
Autorius: Maisto dizaino studija LESS TABLE

Pajamų deklaravimo vedlys

Projektas: PAJAMŲ DEKLARAVIMO VEDLYS
Autorius: NFQ TECHNOLOGIES kartu su NRD SYSTEMS

Tipit

Projektas: TIPIT arbatpinigių palikimo prietaisas
Autorius: Industrinių produktų dizaino studija DESDORP: Deividas Juozulynas, Denis Orlenok

Kismas

Projektas: KISMAS prekės ženklo vizualinis identitetas
Autorius: Tadas Karpavičius

Lojoteka

Projektas: Edukacinis medijų centras LOJOTEKA
Autorius: Architektūros studija INBLUM: Laura Malcaitė, Dmitrij Kudin, Marija Stonytė, Karolina Jašinskaitė, Rūta Kazėnaitė