Kismas
2024-02-04
Projektas: KISMAS prekės ženklo vizualinis identitetas
Autorius: Tadas Karpavičius
Užsakovas: KISMAS, Ramūnas Minkevičius
Sukūrimo metai: 2021
Trumpai
Koks tai produktas, paslauga?
KISMAS LAMP 01 – tai dimeriuojami stalo šviestuvai, gaminami naudojant originalius 70-80-ųjų eros stiklo blokelius, kurie buvo itin populiarūs postmodernistinėje socialistinių šalių architektūroje. Naujam gyvenimui prikelta ikoniška architektūros detalė savyje koduoja tvarumo idėją, estetikos pojūtį ir istorinį kontekstą. Proporcingas šviestuvo mastelis, jo forma, tūris ir grafinis raštas šviestuvui suteikia skulptūriškumo, tad namie jis puikiai veikia kaip interjero detalė net ir neįjungtas. Šviestuvo komplekte yra 5 papildomi apšvietimo filtrai. Kruopščiai atrinkti apšvietimo filtrų atspalviai praplečia šviestuvo galimybes ir leidžia jį panaudoti įvairioms situacijoms. Lengvai instaliuojami ir keičiami šviesos filtrai gali suteikti dar daugiau šiltumo efekto apšvietimui, pagerinti namų vakarėlio atmosferą ar praturtinti išskirtiniu apšvietimu namų ar visuomeninį interjerą.
Kokiems žmonėms jis skirtas?
KISMAS šviestuvai skirti žmonėms, kurie vertina ne tik daikto dizainą, bet ir papildomus dėmenis, tokius kaip tvarumas, jausmas, kurį gali sukelti objektas (šiuo atveju tai nostalgiškumas), objekto originalumas, autentiškumas, istorija. Juk stiklo blokelis pagamintas po geležine uždanga, buvusioje Sovietų Sąjungoje. Jis taip pat skirtas žmonėms, kuriems gali būti aktualūs papildomi funkcionalumai – dimeriavimo funkcija, šviesos filtrai ir kt. Dažnu atveju tai bus 30-50 m. amžiaus išsilavinęs žmogus, kuris domisi vizualiaisiais menais, architektūra, interjeru, kuris pradeda kurti savo būstą ir nori jame turėti unikalių detalių. Rinkų prasme produktas skirtas daugiau užsienio auditorijai, nes jai šis objektas jai yra labiau egzotiškas.
Iššūkis
Kokia problema buvo sprendžiama?
Užduotis buvo sukurti vizualinį identitetą naujam prekės ženklui KISMAS. Taip pat, autorinį šriftą, kuriame atsispindėtų produkto idėja bei koncepcija. Užsakovo tikslas buvo orientuotas į užsienio auditoriją. Norėjosi, kad pateikimas būtų šiuolaikiškas, su subtiliu akcentu iš praeities. Tikslas – akcentuoti šviestuvą bei jo formą per iliustracijas ir nuotraukas, dizainu neužgožiant produkto.
Kokie buvo apribojimai?
Projektui buvo duota visiška laisvė ir užsakovo pasitikėjimas. Todėl procesas vyko labai sklandžiai, be jokių apribojimų. Turėjau vienintelę užduotą kryptį – vadovautis less is more darbo principu. Visa tai labai atsispindi tiek pačiame dizaine, tiek spaudos sprendimuose. Gaminio dizainu ir jo identitetu norima sekti bendromis šių dienų dizaino tendencijomis – mažinamas intensyvumas, puoselėjamas ramybės pojūtis.
Šiuo atveju pats produktas buvo itin stiprus ir originalus, su išraiškintu charakteriu. Todėl jis aiškiai diktavo tiek procesą, tiek rezultatą. Tokioje situacijoje išties reikia gana nedaug prekės ženklo elementų bei dizaino. Vienu metu vizualinis identitetas turėjo tiek pastiprinti produktą, jo didingumą ar vertę vartotojui, tiek jo „neuždizaininti“.
Produkto pavadinimas buvo pateiktas ir pasiūlytas kliento. Džiugu, kad pasirinktas gilesnę prasmę turintis žodis, kartu turintis ir atpažįstamą sąskambį visame pasaulyje.
Analizė
Kas buvo analizuojama siekiant geriau pažinti problemos kontekstą?
Buvo analizuojama stiklo blokelio istorija: kaip atsirado, kur buvo naudojama, kokiame laikotarpyje gyvavo ir kaip iki šiol naudojama šiuolaikiniame kontekste. Atlikome išsamią analizę nuo Europos iki Japonijos.
Kokios įžvalgos surinktos analizės metu?
Šviestuvas pagamintas iš visiems žinomos medžiagos – stiklo. Gaminiui vertę kuria idėja ir jos išdirbimas, detalių gamyba ir komponentų parinkimas, pristatymas, filosofija ir, žinoma, identitetas.
Tikslinę auditoriją matėme kaip tą, kuri tausoja aplinką, kuriai svarbus detalumas, gaminio išbaigtumas.
Dizaino sprendimas
Kaip problema buvo išspręsta?
Pagrindinė užduotis buvo sukurti grafinius sprendimus, kurie leistų labiau išryškinti patį šviestuvą. Todėl visos priemonės turėjo būti kuo subtilesnės, kad padėtų sustiprinti ir akcentuoti ženklą. Buvo adaptuojami vizualinio identiteto sprendimai, tokie kaip pakuotės, atvirukai, lipdukai, internetinė svetainė. Visa tai turėjo pabrėžti prekės ženklo savitumą.
Kurtas stilius – modernus, kad išlaikytų vartotoją šiuolaikiniame kontekste. Buvo panaudotas „Recycled Modernity“ šūkis siekiant atspindėti sukurto įvaizdžio idėją bei vertybes.
Kokie iššūkiai pasitiko procese?
Kaip perteikti visą turinį ir idėją per minimalią išraišką, neužgožiant produkto.
Kitas didelis iššūkis buvo sprendimų, kurie atlieptų tvarumą ir draugiškumą aplinkai, paieška.
Kas padėjo susidoroti su iššūkiais?
Visų pirma – lanksti bei įdomi komanda, fotografų ir inžinierių įtraukimas.
Tvarumo aspektas buvo spręstas įvairiais būdais. Pakuotei buvo pasirinktas aplinkai neutraliomis technologijomis pagamintas popierius. Tačiau ir kitos priemonės komunikavo ir realizavo minimalizmą, atsakingesnį vartojimą, tvaresnius gamybos procesus. Pvz., sąmoningai siekėme turėti tik pačias reikalingiausias reklamos priemones, šitaip atsisakant nebūtino išteklių švaistymo. Pats stiklo blokelis yra iš praeities, dažnai laikomas sandėliuose kaip nereikalingas, tą pabrėžiame vartotojui ir pagrindiniame šūkyje – „Recycled Modernity“. Pavadinimas bei pats žodis „Kismas“ šiuo atveju yra atitikmuo angliškam terminui „Flux“, reiškiančiam nuolatinį kitimą. Todėl ir šiuo aspektu nereikalingas stiklo blokelis kinta į naują pavidalą, įgyja naujų savybių.
Vertė
Kaip vertinti dizaino sprendimus?
Dizaino sprendimas buvo gan abstraktus, bet ir lengvai interpretuojamas. Pateikimas buvo puikiai įvertintas vartotojų – pirkėjų, dizaino, interjero profesionalų ir kt.
Kokią vertę jie sukūrė?
Nuoseklus prekės ženklas padėjo pristatyti objektą tikslinei grupei tarptautinėse rinkose ir buvo pastebėtas tokių grafikos dizaino ikonų, kaip Stefan Sagmeister. Šviestuvą labiausiai pamėgo Berlyno ir Niujorko valstijos gyventojai. Vykdėme ne vieną kolaboraciją, viena kurių – su menininku Berry Dijkstra iš Roterdamo, taip pat dalyvavome fotoprojekte „Capture the Flux“ su įvairiais Lietuvos fotografais.
Manome, kad šis projektas prisidėjo prie sugrįžusio ir išaugusio susidomėjimo stiklo blokeliu bei jo istorija.