Kūrėjų bendruomenę suvienys „ADC*LT Festivalis“ ir apdovanojimai

2020-06-05

Rugpjūčio 27-28 d. Vilniuje Lietuvos dizaino asociacija pirmą kartą surengs „ADC*LT Festivalį“, kurį sudarys kūrybinių industrijų atstovų apdovanojimai, konferencija ir jaunųjų talentų programa. Renginys sieks apjungti reklamos, dizaino ir kitų Lietuvos kūrybos sektorių bendruomenę, skatinti jos atstovų keitimąsi patirtimi ir geriausiomis praktikomis, išryškinti ir apdovanoti stipriausius pastarųjų metų darbus bei prisidėti prie jaunųjų kūrėjų kompetencijų ugdymo.

Praėjusiais metais Lietuvos dizaino asociacijai (LDA, buvusi LGDA) tapus stipriausias Europos kūrėjų organizacijas vienijančios organizacijos „ADC Europe“ nare, Lietuva įgijo galimybę aktyviai dalyvauti šio tinklo veikloje bei organizuoti ADC formato renginius mūsų šalyje. Todėl jau šios vasaros pabaigoje, rugpjūčio 27-28 dienomis Lietuvos reklamos ir dizaino kūrėjai, šių sričių entuziastai, bei jaunieji talentai yra kviečiami į pirmąjį „ADC*LT Festivalį“. Jo dalyvių laukia daugiau kaip 40 kategorijų komunikacijos, audiovizualinės bei skaitmeninės kūrybos, grafinio dizaino, reklamos ir kitose srityse vertinsiantis konkursas ir apdovanojimai, konferencija su užsienio pranešėjais ir jauniesiems kūrėjams skirta mentorystės programa „ADC*LT Jaunieji talentai“.

Martynas Birškys, LDA ir ADCE valdybų narys komentuoja, kad poreikis festivaliui yra akivaizdus – Lietuvos kūrėjams trūksta bendravimo, bendradarbiavimo ir tobulėjimo platformos.

„Mūsų tikslas – išrinkti stipriausius lietuviškus darbus, telkti kūrybinę bendruomenę, puoselėti kūrybiškumą, skleisti žinią apie lietuvių kūrėjus tarptautiniu mastu. Džiaugiamės, kad Lietuvai prisijungus prie geriausius Europos kūrėjus vienijančios ADC*E platformos, atsirado galimybė pasitelkti geriausias senojo žemyno praktikas ir formatus mūsų šalies kūrybinio sektoriaus sutelkimui ir vystymui“, – sako M. Birškys

„Connected to foster Creativity“

Daugelis Europos ADC festivalių dedikuojami konkrečiai temai ar problemai, kurią norima akcentuoti ar išspręsti. Tad šių metų tema – „Connected to foster Creativity“ (susijungę kūrybingumui skatinti) puikiai atitinka festivalio organizatorių siekį suvienyti rinką ir išryškinti jos asmenybes.

„Norime atkreipti dėmesį į mūsų industrijos kūrėjus – dizainerius, meno vadovus, video, tekstų kūrėjus ir kitus profesionalus. Norime jiems suteikti galimybę bendrystei, būti pastebėtiems, dalintis idėjomis, puoselėti kokybę“, – tvirtina M. Birškys.

Pasak jo, siekdami išlaikyti temos vientisumą, organizatoriai festivalį nutarė organizuoti taip, kad dominuotų vardai, o ne pavadinimai. Todėl festivalis organizuojamas remiantis ne asociacijos ar organizatorių idėjomis, tačiau industrijos asmenybėmis – festivalio kuratoriais: Aiste Jakimavičiūte-Bikauske, Augustinu Paukšte ir Rimantu Stanevičium. Taip pat nutarta atsisakyti metų agentūros ir rinkti metų kūrėją ir metų jaunąjį kūrėją.  

„Suprantame, kad pirmąjį festivalį rengiame ypatingu metu. Tačiau manome, kad dabar labiau nei bet kada industrijai ir jos žmonėms reikia darbų, į kuriuos galima lygiuotis. Ir visai nesvarbu ta scena tikra ar virtuali“, – teigia M. Birškys.

Festivalio programa

Jaunųjų talentų programa

„ADC*LT Festivalio“ įžanga taps „ADC*LT Jaunieji talentai“ programa. Jaunieji kūrėjai turės progą pristatyti savo darbus tokiems rinkos profesionalams kaip strategijos ir dizaino studijos „Folk“ vadovui Ignui Kozlovui, DDB dizaino skyriaus vadovui Adomui Jazdauskui bei skaitmeninės agentūros „Bettr“ vadovui Adomui Aleno. Šių peržiūrų metu jauni kūrėjai gaus ne tik patarimų ir įžvalgų, kaip patobulinti savo portfolio, bet ir turės galimybę savo geriausią darbą pristatyti tarptautiniame ADC Europe festivalyje ir jame varžytis su kitais jaunaisiais Europos talentais.

Šios srities kuravimu užsiima Augustinas Paukštė – „Andstudio“ strategas ir partneris. Jis teigia, kad ši festivalio dalis yra labai svarbi tiek talentams, tiek juos vertinsiantiems profesionalams. A. Paukštei norėjosi šią festivalio dalį paversti kuo demokratiškesne ir atviresne, naudinga abiems pusėms.

„Manau, kad pradedantiesiems kūrėjams svarbu išgirsti patarimų, kaip sparčiau tobulėti, o industrijos profesionalams paieškoti jaunų ir perspektyvių talentų, galbūt pasiūlyti jiems vietą savo organizacijose“ – sako A. Paukštė.

Konferencija

Aistė Jakimavičiūtė-Bikauskė, agentūros „Imagine“ partnerė ir kūrybos vadovė, kūrybinei bendruomenei gerai žinomo renginio „Penketai“ iniciatorė, LDA narė, kuruoja ADC*LT festivalio konferenciją. Pasak Aistės, festivalio pagrindinė tema atsispindės ir konferencijos pranešimuose.

„Konferencijoje išgirsime įkvepiančius kūrėjus iš visos Europos. Vienas pagrindinių išsikeltų tikslų konferencijai – išplėsti kūrybiškumo temą, atskleisti šios sąvokos daugiasluoksniškumą, parodyti skirtingų profesijų kolaboracijų naudą dizaino kūrimo procesuose, praplėsti mums įprastas dizainerio, meno vadovo, tekstų kūrėjo sąvokas“, – tvirtina A. Jakimavičiūtė-Bikauskė.

Tarp pirmųjų, jau patvirtintų pranešėjų yra tokios žvaigždės kaip dizaino agentūros, kuriančios didžiaisiais duomenimis (angl. big data) grįstus dizaino projektus „Domestic Streamers“ įkūrėjas Pau Garcia, ikoniškos 3D dizaino agentūros „Serial Cut“ įkūrėjas ir kūrybos vadovas Sergio del Puerto.

Apdovanojimai

Apdovanojimai – vienas pagrindinių „ADC*LT Festivalio“ įvykių. Šios skilties kuravimu užsiima Rimantas Stanevičius – agentūros „Milk“ partneris ir kūrybos vadovas, daugelio tarptautinių festivalių komisijų narys ir Berlin School of Creative Leadership absolventas. 

„Lietuvos kūrybinių industrijų rinka jau keletą metų gyvena be vieningų apdovanojimų, todėl „ADC*LT Festivalis“ sieks ne tik suvienyti bendruomenę, bet ir išrinkti pačius geriausius kūrėjus, dalis kurių atstovaus Lietuvai ir tarptautiniuose ADCE apdovanojimuose“, – sako R. Stanevičius.

Jau nuo birželio 5 d. agentūros, užsakovai ir nepriklausomi kūrėjai gali teikti paraiškas pagrindinėse „Integracijų ir inovacijų“, „Video ir Audio“, „Grafinio dizaino ir meistrystės“, „Interaktyvių ir skaitmeninių sprendimų“, „Spaudos ir Lauko reklamos“, „Aktyvacijų ir naujosios medijos“, bei „Socialinės reklamos“ darbų grupėse. Atskiro įvertinimų sulauks ir metų jaunasis talentas.

Siekiant paskatinti konkurso dalyvių ir darbų įvairovę, pirmą paraišką galima pateikti nemokamai. Darbus vertins ir nugalėtojus rinks iš 5 tarptautinių ir 5 Lietuvos ekspertų sudaryta komisija.

Vieta – pagal situaciją

Tikslią festivalio vietą organizatoriai paskelbs artimiausiu metu, atsižvelgdami į epidemiologines aplinkybes, vyriausybės rekomendacijas ir bendrąją padėtį visuomenėje. Kol kas pilnai nėra atmetamas ir virtualaus renginio scenarijus.

Daugiau informacijos apie renginį ir konkurso taisykles bei paraiškos formas rasite „ADC*LT Festivalio“ tinklalapyje www.adclietuva.lt

Šių metų „ADC*LT Festivalio“ vizualinį identitetą kuria ženklodaros agentūra „Imagine“. Organizacinis partneris – reklamos ir kūrybiškumo mokykla „Atomic Garden“.

Tags: , , ,