
Pirmą kartą Lietuvoje pristatoma inovatyviausių spaudos ir tipografikos darbų kolekcija „TDC-2014“
2015-12-04
Vilniaus dailės akademijos ekspozicijų salėje „Titanikas“ dar tebevykstant parodai „Keliaujančios raidės ’15: RYT–VAKAR“, vienoje iš salių lapkričio 24 d. atidaryta satelitinė paroda „TDC-2014“. Jos iniciatorius yra tarptautinis tipografikos srities autoritetas – 1946 m. žymiausių tipografų Niujorke įkurta organizacija The Type Directors Club (TDC).
Prestižinio konkurso būdu suformuota pasaulinė inovatyviausių 2014 m. spaudos ir tipografikos darbų kolekcija pirmą kartą iš Barselonos per Varšuvą atkeliavo į Vilnių. Kolekcija išskirtina tuo, jog ją formuoja solidi tarptautinė žiuri, kuri atrenka vizionieriškus ir kartu funkcionalius darbus. Būtent tie darbai nubrėžia ateinančių metų grafinio dizaino/vizualiųjų komunikacijų tendencijas ir formuoja šios profesijos lauką pasauliniame kontekste.
Pagrindinis ir svarbiausias visų į parodą atvykusios kolekcijos darbų elementas – tipografika. Šešiasdešimtosios parodos kolekcijoje – plakatai, knygos, žurnalai, laikraščiai, kalendoriai, lankstinukai, pakuotės, etiketės, šrifto dizaino pavyzdžiai ir kt. Jų ekspozicija primena solidaus ir inovatyvaus muziejaus knygyną. Šių darbų tikrai negalima ir nereikia vadinti gražiausiais – jie tokie ir nėra. Tai tiksliai ir profesionaliai, su dideliu talentu ir meistriškumu sukurti grafinio dizaino/tipografikos darbai, kuriuose puikiai dera koncepcija ir turinys, vizualus sprendimas ir spaudos būdas. Kiekvienas darbas atspindi kontekstą ir šalį, kurioje darbai yra sukurti.
Žiūrint į šiuos įvairių šalių dizainerių sukurtus darbus atrodo, kad viskas paprasta ir aišku: žinant, kokio laikmečio ar stiliaus šriftas, kokiame kontekste jis bus naudojamas, kyla įspūdis, jog tereikia parinkti iš teisingų „genų“, sukonstruotą šriftą ir logiškai sukomponuoti tekstą. Bet deja – tai neveikia. Pagrindiniu tipografikos fenomeno dalyku tampa ne objekto struktūros bei sudėties elementai, bet elementų ir dalių tarpusavio ryšiai bei jais sukuriami vizualios koncepcijos ir jų semantika. Šrifte forma – garso reikšmės ir dizaino išraiška, o tipografikoje – turinio ir konteksto išraiška.
Paroda „TDC-2014“ profesionaliems grafikos/tipografikos dizaineriams, spaudos pramonės darbuotojams ir šių sričių studentams suteikia išskirtinę galimybę patenkinti profesinį smalsumą, neprarasti „akies aštrumo“ ir „rankos taiklumo“ bei žvilgtelėti bent vienerius metus į priekį.
Paroda „TDC-2014“ veiks iki gruodžio pabaigos.
Kuratorė LGDA narė prof. Aušra Lisauskienė.
Daugiau informacijos: www.vda.lt, Grafinio dizaino katedra Facebook, Alisa Raides Facebook.
Tags: Aušra Lisauskienė, Grafinio dizaino katedra, TDC, The Type Directors Club, VDA